Heup- en knieartrose vanaf 2018 in de basisverzekering
08 december 2017

Heup- en knieartrose vanaf 2018 in de basisverzekering

Vanaf 1 januari 2018 worden heup- en knieartrose vergoed vanuit de basisverzekering. Wat houdt dit nu precies in? Naast de aanvullende verzekering krijgen mensen met een verwijzing van de huisarts waar de diagnose: ‘heup- en knieartrose’ op staat, 12 behandelingen vanuit de basisverzekering vergoed voor fysiotherapie. Echter zullen deze behandelingen eerst vanuit het eigen risico afgetrokken worden. Indien het eigen risico al vebruikt is, dan zijn dit extra behandelingen die er voor deze klachten bij komen. Indien u nog geen eigen risico hebt verbruikt en deze behandelingen niet via het eigen risico wilt betalen, dan kan de fysiotherapeut er ook voor kiezen dat de behandelingen niet via de basisverzekering worden verhaald maar meteen vanuit de aanvullende verzekering.

Dit is een goed teken voor alle mensen met knie- en heupartrose. Uit statistieken wordt opgemaakt dat de meerderheid van de mensen met klachten bij heup- en knieartrose ook hinder ondervinden van andere chronische klachten. Hier wordt vaak het eigen risico al maximaal bij verbruikt door gebruik van medicatie en bezoeken aan in het ziekenhuis. Naast de fysiotherapievergoeding vanuit de aanvullende verzekering krijgt met ook nog 12 extra behandelingen vanuit de basisverzekering.

De fysiotherapeut is hiermee in staat om de patiënt nog beter te begeleiden in het revalidatieproces.

Voor meer informatie verwijzen wij u naar de volgende link:

Fysiotherapie Geraets, Blokland & Vrouenraets, uw adres voor vrijwel alle mogelijke vormen van Fysiotherapie. De praktijk bestaat sinds 1984 en ons team in de huidige vorm is sinds 2001 actief u als patiënt te helpen uw lichamelijke klachten te verhelpen.Door het continue opleiden van onze medewerkers proberen wij onze patiënten te voorzien van de best mogelijke zorg, toegespitst op de eigen persoonlijke behoefte.