Kaakklachten

Pijn aan het gezicht of de kaak kan erg vervelend zijn, zeker wanneer u niet weet waardoor het komt. Voor een grote groep mensen is deze pijn afkomstig vanuit het kaakgewricht. Na tandpijn is het kaakgewricht de meest voorkomende oorzaak voor klachten in dit gebied. Vaak duurt het een tijd voordat er gedacht wordt aan het kaakgewricht. De symptomen lopen namelijk erg uiteen. Symptomen die kunnen voorkomen als gevolg van kaakproblematiek zijn:

• pijn of gevoeligheid in het kaakgewricht
  • pijn in uw nek of schouders
  • een moe gevoel in uw gezicht
  • zwelling aan een kant van uw gezicht
  • pijn in of rondom uw oor
  • pijn of ongemak tijdens het kauwen
  • tandpijn
  • hoofdpijn
  • duizeligheid
  • gehoorproblemen of oorsuizen (tinnitus)
  • geblokkeerde kaak, waardoor mensen moeite met het openen of sluiten van de mond ervaren.
  • klikken van de kaak bij het openen of sluiten van de mond.

Er zijn diverse oorzaken die kunnen leiden tot kaakklachten, waaronder artritis, reumatische aandoeningen, trauma en abnormale mondgewoonten zoals tandenknarsen en tandenklemmen. In veel gevallen is het echter moeilijk te achterhalen wat de oorzaak is van de klachten. Wel zijn er meerdere factoren bekend die kunnen bijdragen aan het ontwikkelen of in stand houden van deze klachten. Samen met uw therapeut kan er gekeken worden hoe u deze factoren kan beïnvloeden. De behandelmogelijkheden lopen erg uiteen van oefeningen, (tijdelijke) dieetaanpassingen tot rektechnieken voor uw kauwspieren.

Wij helpen u graag

Heeft een klacht, waarbij wij u kunnen helpen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Telefoonnummer

Klik voor e-mail

info@fysiotherapieschaesberg.nl

Leer ons kennen

Bekijk onze teampagina.

Wordt dit vergoed?

Bekijk hier of het vergoed wordt.

Hierhebikpijn.nl

De onlinefysiotherapie check.