Fysiotherapie Geraets, Blokland & Vrouenraets

Herstellen van Corona (Covid-19)

Wat is COVID-19?

COVID-19 is de infectieziekte die wordt veroorzaakt door het meest recent ontdekte coronavirus. Dit nieuwe virus en deze ziekte waren onbekend voordat de uitbraak in Wuhan, China, in december 2019 begon. COVID-19 is nu een pandemie die wereldwijd veel landen treft.

Welke klachten passen bij Corona?

Bij Corona passen klachten die voornamelijk gerelateerd zijn aan klachten van de luchtwegen. Denk hierbij aan kortademigheid en benauwdheidsklachten. Hierbij kan er sprake zijn van een droge hoest en koorts.
 Klachten ofwel gevolgen die veel worden gezien ten gevolgen van Corona in een verder gevorderd stadium worden als volgt beschreven:

1. Een verminderde conditie;
  2. Verminderde spierkracht;
  3. Een verminderde ademhaling;
  4. Zwakte;
  5. Spierpijn;
  6. Duizeligheid;
  7. Hoofdpijn.

Fysiotherapie bij Corona

Fysiotherapie bij Corona biedt veel voordelige effecten. De gevolgen van Corona lijden tot beperkingen die in het dagelijkse leven duidelijk aanwezig kunnen zijn. De fysiotherapeut helpt u in het herstel om deze beperkingen om te zetten naar mogelijkheden zodat u minder tot geen hinder meer ervaart en u uw dagelijkse bezigheden weer kan hervatten.
 Uit onderzoek is gebleken dat fysiotherapie een duidelijke bijdrage levert in onderstaande doelstellingen.

Wat zijn de voordelen van de fysiotherapiebehandelingen bij Corona?

1. Verbeterde conditie;
  2. Toegenomen spierkracht;
  3. Meer energie;
  4. Een betere balans/ beter evenwicht;
  5. Een verbeterde ademhaling.